Türkiye Sınai Kalkınma Bankası, Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı (GYO) kurmak üzere Sermaye Piyasası Kurulu'ndan gerekli izni aldı. TSKB, gayrimenkul değerleme alanındaki uzmanlığını bundan böyle yeni kurulacak gayrimenkul yatırım ortaklığına da yansıtacak.
Türkiye'nin ilk özel yatırım ve kalkınma bankası olmasının yanı sıra, gayrimenkul değerleme alanında da ülkenin önde gelen lisanslı kuruluşlarından birine sahip olan Türkiye Sınai Kalkınma Bankası (TSKB), bir gayrimenkul yatırım ortaklığı kurmak üzere Sermaye Piyasası Kurulu'ndan (SPK) gerekli izni aldı. SPK'nın 21 Aralık 2005 günü yapılan toplantısında, 100 milyon YTL kayıtlı sermaye tavanı içerisinde, 10 milyon YTL
başlangıç sermayeli, TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş. unvanlı bir gayrimenkul yatırım ortaklığının kuruluşu onaylandı.
2003 yılından bu yana TSKB Gayrimenkul Değerleme Şirketi ile Türkiye'nin lider lisanslı değerleme kuruluşlarından biri haline gelen TSKB, gayrimenkul konusundaki uzmanlığını artık yatırımcıların hizmetine sunacak. Gayrimenkul Değerleme Şirketi 2005 yılında Euromoney dergisi tarafından Türkiye'de "En İyi Gayrimenkul Danışmanı" seçilen TSKB, bu önemli deneyimini, yeni kurulacak gayrimenkul yatırım ortaklığına da yansıtacak.
Türkiye'deki gayrimenkul sektörünü yakından tanıyan TSKB, Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş. ile, yüksek getiri sağlayacak verimli ve likit gayrimenkullerden oluşan, cazip ve dengeli bir yatırım portföyü oluşturmayı amaçlıyor. TSKB GYO, lider girişimcisinin 55 yıllık bir geçmişe dayanan yatırım ve kalkınma bankacılığı deneyimi ile gayrimenkul değerleme alanlarındaki deneyimini birleştirerek, alanında öncü ve güvenilir şirket olmayı hedefliyor. Ayrıca bu yeni gayrimenkul yatırım ortaklığı sayesinde, TSKB'nin toplam aktifleri, verimlilik ve kârlılık da gözetilerek artırılacak.
Bundan sonraki aşama olarak TSKB'nin, gayrimenkul yatırım ortaklığının kuruluş, yapılanma ve portföy oluşturma çalışmalarına en kısa zamanda başlayacağı ve SPK mevzuatına ve ekonomik koşullara bağlı olarak halka arzını gerçekleştireceği belirtiliyor.
Türkiye'nin ilk özel yatırım ve kalkınma bankası TSKB, gayrimenkul sektöründeki deneyimini, gayrimenkul yatırım ortaklığına da yansıtıyor. Yeni kurulan TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş., sağlam ve karlı bir portföyle cazip bir yatırım aracı sunmayı hedefliyor.
Türkiye'nin ilk özel yatırım ve kalkınma bankası TSKB (Türkiye Sınai Kalkınma Bankası), gayrimenkul ve yatırım bankacılığı alanlarındaki uzmanlığını birleştirerek, TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş.'yi (TSKB GYO) kurdu. 5 Aralık Salı akşamı Çırağan Sarayı'nda düzenlenen bir etkinlikle tanıtılan TSKB GYO, 10 milyon YTL başlangıç sermayesiyle faaliyete başladı.
Etkinlikte bir konuşma yapan TSKB GYO Genel Müdürü Korkut Ün, TSKB deneyiminden ve uzmanlığından yararlanan bu firmanın kısa sürede alanında öncü ve güvenilir bir kuruluş olarak yerini alacağına ilişkin görüşünü paylaştı ve sözlerine şöyle devam etti: "TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş. ile, yüksek getiri sağlayacak verimli ve likit gayrimenkullerden oluşan, cazip ve dengeli bir yatırım portföyü oluşturmayı amaçlıyoruz. Bu amaç doğrultusunda, sağlam ve karlı bir gayrimenkul portföyü oluşturmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz."
TSKB GYO'nun kuruluş töreninde TSKB Genel Müdürü Halil Eroğlu da bir konuşma yaparak şunları ifade etti: "TSKB'nin yarım yüzyılı aşan yatırım ve kalkınma bankacılığı deneyiminden aldığı güç ve destek ile, özellikle ticari ve sınai alanlarda ihtiyaç duyulan gayrimenkul yatırımlarında söz sahibi olma hedefini güden TSKB GYO, ortaklarına yüksek ve sürdürülebilir bir getiri sağlayacaktır."
TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı'nın yatırımıyla Pendik'te hayata geçirilecek olan Pendorya Alışveriş Merkezi'nin lansmanı, 29 Mayıs akşamı Esma Sultan Yalısı'nda gerçekleştirildi. Tanınmış mağaza zincirlerinin üst yöneticileri ve basın mensuplarının katıldığı etkinliği, sıcakkanlı müziğiyle Dolapdere Big Gang grubu renklendirdi.
TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı'nın (TSKB GYO) yatırımıyla 2009 yılında hayata geçirilmesi hedeflenen Pendorya Alışveriş Merkezi, 29 Mayıs akşamı Esma Sultan Yalısı'nda gerçekleştirilen bir lansmanla seçkin mağaza zincirlerinin üst yöneticilerine ve basına tanıtıldı. Özgün müziğiyle Dolapdere Big Gang, katılımcılara keyifli bir ortamda renkli bir mola yaşattı.
Etkinlikte tanıtımı yapılan Pendorya Alışveriş Merkezi, İstanbul'un Anadolu yakasında, Pendik-Kaynarca kavşağında, E-5'e cepheli bir alan üzerinde yer alacak. Pendik merkezine, sahil yoluna ve Sabiha Gökçen Havaalanı'na yakın bir konumda bulunan Pendorya'nın, yeni konut bölgeleri, marina, üniversite,teknopark ve fuar alanı gibi yatırımlarla İstanbul'un doğu yakasının yükselen yıldızı olan Pendik ilçesine farklı bir soluk getirmesi bekleniyor.
Geliştirilmekte olan projenin ortakları arasında Ataman Şirketler Grubu da yer alıyor. Ataman Grubu aynı zamanda projenin geliştirme danışmanlığını yürütüyor.
Renkli bir Mola için Pendorya
Pendorya, sadece Pendiklilerin ve bölge halkının değil, yolu E-5'ten geçen herkesin ”renkli bir mola” için uğrayacağı ve tüm ihtiyaçlarını birden karşılayabileceği bir alışveriş merkezi olacak. Hipermarketi, elektronik marketi ve sinema salonları dahil olmak üzere 130 mağazası ve 1000 kişilik yeme içme alanı ile, pratiklik, ferahlık ve konforu bir arada sunacak. Bölgenin en büyük elektronik marketi ve 1.000 araç kapasiteli ücretsiz otoparkıyla Pendorya, özellikle alt ve üst meydanları, açık-kapalı mekân ilişkisini akıcı geçişlerle harmanlayan farklı mimarisiyle benzersiz bir alışveriş merkezi olacak.
Ana yollardan elverişli ulaşım bölgesinde yer alan Pendorya'nın erişim alanı, batıda Maltepe'ye, doğuda Gebze sınırlarına, kuzeyde ise Tuzla Akfırat bölgesine uzanıyor.
Neden Pendik?
Kuruluşundan bu yana sağlam ve kârlı bir gayrimenkul portföyü oluşturmaya özen gösteren TSKB GYO, Pendorya proje geliştirme çalışmalarını da büyük bir titizlikle değerlendirdi. Bu değerlendirmede Pendik'in, Sabiha Gökçen Havalimanı'na ve İstanbul Park'a yakınlığı; yapımı süren Fuar ve Kongre Merkezi ile İstanbul'un 3. yat limanına ev sahipliği yapacak olması; geleceğin iş ve finans vadisi olmasının yanı sıra önemli bir eğitim/öğretim merkezi olma potansiyeli taşıması; planlı yapılaşma ve düzgün altyapı ile nitelikli toplu konut projelerinin geliştirildiği bir alan olması gibi faktörler önemli rol oynadı. En önemli karayolu ağlarına bağlantı ve deniz taşıtlarına kolay erişim sayesinde sorunsuz ulaşım da Pendorya'nın konumu ile ilgili diğer unsurlardan sadece birkaçını oluşturuyor.
TSKB GYO Hakkında
TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş. (TSKB GYO), Türkiye'nin ilk özel yatırım ve kalkınma bankası olan Türkiye Sınai Kalkınma Bankası A.Ş. (TSKB) tarafından 2006 yılı başlarında kuruldu. Kuruluşundan bu yana kârlı ve sürdürülebilir bir gayrimenkul portföyü oluşturma çalışmalarını yürüten TSKB GYO tarafından halen değerlendirilmekte olan yatırım projeleri arasında ağırlık, ticari gayrimenkuller üzerinde yoğunlaşıyor. TSKB'nin yarım yüzyılı aşan kalkınma ve yatırım bankacılığı deneyiminin katkısıyla, TSKB GYO özellikle ticari ve sınai alanlarda ihtiyaç duyulan gayrimenkul yatırımlarında söz sahibi olma hedefini güdüyor. TSKB GYO'nun ilgi duyduğu yatırım projeleri arasında, iş ve alışveriş merkezleri, turizm tesisleri, hastaneler ve lojistik depolar ön sırada geliyor. Bu projeler sadece İstanbul içinde ve çevresinde yoğunlaşmıyor, aynı zamanda Anadolu'nun gelişmekte olan merkezlerine yönelik proje değerlendirme çalışmaları da gündemde bulunuyor. Ticari gayrimenkul yatırımlarının yanı sıra konut projeleri de, potansiyel kârlılıkları ölçüsünde TSKB GYO tarafından gündeme alınıp değerlendiriliyor.
TSKB GYO tarafından Pendik'te inşa edilen yeni alışveriş ve yaşam merkezi Pendorya AVM 2009 yılının son çeyreğinde işletmeye açılıyor
TSKB GYO Pendorya AVM’de Kipa ile Anlaştı
TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş., İstanbul'un yeni cazibe merkezi Pendik'te yapımını hızla sürdürdüğü Pendorya Alışveriş Merkezi'nde 8.500 metrekare alana sahip olacak hipermarketin kiralanmasına yönelik olarak Kipa ile anlaştı.
TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş. ve Kipa Kitle Pazarlama A.Ş. arasında kira sözleşmesi imzalandı.
İmza töreninde bir konuşma yapan TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş. Genel Müdürü Korkut Ün, Şirketin kurucu ortağı olan TSKB'nin 60 yıla yaklaşan kurumsal gücünden aldıkları destekle ‘güvenilir bir iş ortağı' ve ‘uzmanlığa değer veren bir yatırımcı' olarak ticari ve sosyal açılardan sürdürülebilir projeler üretmeyi ilke edindiklerini söyledi.
Bu çerçevede, geçen yıl İstanbul'un Anadolu yakasının yükselen yıldızı Pendik'te Pendorya adında bir alışveriş ve yaşam merkezinin temelini attıklarını hatırlatan Ün, “Sadece Pendiklilerin ve bölge halkının değil, yolu E-5'ten geçen herkesin uğrayacağı ve tüm ihtiyaçlarını aynı çatı altında karşılayabileceği bir alışveriş merkezi olacak Pendorya'nın inşaatı hızla devam ediyor. Tüm dünyayı ve ülkemizi de etkileyen global krize rağmen başarısından emin olduğumuz yatırımımızı askıya almadık ve söz verdiğimiz gibi 2009 yılının son çeyreğinde kapılarımızı açmak üzere yolumuza kararlılıkla devam ediyoruz. Kipa gibi perakende sektörünün önde gelen bir şirketinin projemize gösterdiği ilgi ve güven de bunu teyit ediyor” şeklinde konuştu.
Ün sözlerine şöyle devam etti: “Pendorya, 80 bin metrekare kapalı alanı, 31 bin metrekare kiralanabilir alanı, 8.500 metrekare büyüklüğündeki hipermarketi, 5.500 metrekarelik elektromarket alanı, 135 mağazası, 1.000 kişilik yeme içme alanı ve yine 1.000 araçlık ücretsiz otoparkıyla konfor ve kolaylığı bir arada sunacak. Özellikle alt ve üst meydanları, açık-kapalı mekân geçişleri ile herkesin içinde bulunmaktan keyif alacağı eğlenceli bir alışveriş merkezi olacak. Proje, farklı mimarisi ile olduğu kadar, özenle oluşturulan mağaza karması ve titizlikle ele alınan işletme anlayışı ile de perakende sektörüne cazip bir alternatif sunacak.”
Pendorya Alışveriş Merkezi'nin içinde 8 bin metrekare alanda yer alacak hipermarketi işletmek için, dünyanın ve ülkemizin önde gelen hızlı tüketim ürünleri şirketlerinden biri olan TESCO KİPA ile anlaştıklarını açıklayan Genel Müdür Korkut Ün, “Bulunduğu her noktada keyifli ve güvenli alışverişin adresi olan Kipa'nın kalitesini Pendorya ziyaretçilerine de sunacak olmaktan dolayı mutluyuz” dedi.
PENDORYA ALIŞVERİŞ MERKEZİ
Toplam Kapalı Alan 80.000 m2
Kiralanabilir Alan 31.000 m2
Mağaza Sayısı 135
Yeme İçme Alanı 1.000 kişi
Otopark Sayısı 1.000 adet
Hipermarket 8.500 m2
Elektro Market 5.500 m2
Açılış Tarihi 2009 son çeyrek
Güçlü Marka Karması
Farklı mimarisi, avantajlı konumu, yenilikçi hizmet anlayışıyla, dönüşüm sürecindeki Pendik ve bölgesinin yenilikçi yüzünü yansıtan bir alışveriş merkezi olarak öne çıkan Pendorya ilk’leri ve en’leri ile de dikkat çekiyor.
Dünyanın ve Türkiye’nin en büyük perakende zincirlerinden Tesco Kipa, 8.500 metrekarelik bir alanda Pendorya AVM’de açtığı İstanbul’daki 3. mağazasıyla Pendiklilerle buluşuyor. Yine Avrupa’nın en büyük elektronik marketlerinden Media Markt da 5.500 metrekare alan üzerine Anadolu yakasının en büyük elektronik marketini açtı. Bununla birlikte 1000 koltuk kapasiteli 8 salonlu AFM sinemaları da Maltepe-İzmit güzergahı üzerinde yer alan ilk sinema kompleksi olarak projeye önemli bir çekicilik katıyor.
80 bin metrekare kapalı alanda, 31 bin metrekare kiralanabilir alana sahip Pendorya’nın mimari konsepti hem perakende sektörünün hem de son kullanıcı olan ziyaretçilerin ihtiyaçları göz önüne alınarak oluşturuldu. Pendorya’da 105 mağaza, 1.000 kişilik yeme içme alanı ve 1.000 araçlık ücretsiz otoparkı bulunuyor.
“Herkesin keyif alabileceği şekilde tasarlanan Pendorya bir alışveriş merkezinin ötesinde eğlenceli bir sosyal yaşam alanı sunuyor” diyen REA Yönetim Kurulu Başkanı Levent Küçüklerli, Pendorya’nın mimari özellikleri ile gerek çevresinden gerekse benzerlerinden farklılaştığını belirtti. Pendorya, mimari yapısında gün ışığından kopmadan tasarlanan iç mekanları ve açık havanın yaşanabileceği dış ortak alanlarıyla 3. nesil alışveriş merkezlerinin başarılı bir örneği olduğunu söyleyen Küçüklerli, “Perakende sektörünün beklentilerine ve bölgenin ihtiyaçlarına göre projelendirilen Pendorya E-5 akışı, mağaza karması ve iddialı mimarisi ile bölgenin en güçlü Alışveriş Merkezi olacak” dedi. Hediyeli Bir Dünya sloganı ile yola çıktıklarını anlatan Küçüklerli, benzersiz bir kart uygulamasını da hayata geçireceklerini söyledi.
PendoryaCard Süpriz Hediyelere Açılan Kapının Anahtarı
Pendorya Alışveriş Merkezi’nin benzersiz kart uygulaması PendoryaCard ile ziyaretçiler, AVM’ye her girişte ve her alışverişte hediye puan toplayacaklar. Bu puanlar ile ziyaretçiler, hem Pendorya’nın düzenlediği etkinliklerden öncelikli olarak yararlanabilecek hem de yiyecek menüsünden, otel konaklamalarına, konser ve maç biletlerine, kurs ve seminerlerden, tatile kadar geniş bir yelpazede sürpriz hediyeler kazanma fırsatı yakalayacaklar.
Ayrıca PendoryaCard uygulaması ile Pendorya AVM’de yer alan restoranlar ile Pendorya dışındaki restoran ve benzin istasyonları gibi anlaşmalı kuruluşlarla da çapraz uygulamalar yapılması planlanıyor.
19 Aralıkta Cem Ceminay ile Açılış Partisi
Pendorya AVM 17-20 Aralık açılış günleri kapsamında ziyaretçilerine pek çok etkinlik ile merhaba diyecek. Karaokeden çocuk diskoya, bandodan karikatüriste kadar birçok eğlenceli aktivite hediyeli bir dünya Pendorya’da ziyaretçilerle buluşacak. 19 Aralık tarihinde ise ünlü DJ Cem Ceminay’ın sunumu ile açılış partisi gerçekleşecek.
Pendorya AVM’de yer alan mağazalar
AFM, Media Markt, Tesco-Kipa, Mango, LCW, Koton, Adil Işık, FLO, Kemal Tanca, Sevil Parfümeri, D&R, Damat, Adidas,Yataş, Eser, Ten, Magiss Aksesuar, Euromoda, Giya Mücevherat, Bohem Gümüş, THY, Selena Optik, Özlem Saat, Efor, Batik, Deep Box, Dost Saat, Mavi Jean'e, Gratis, English Home, Bücürük, Polaris, Gümüşiştan, Gül Optik, Playland, Cafe Crown, Turkcell, Avea, Simge Modaevi, Marmariz Büfe, Simit Sarayı, Ceren Baharat, Pendorya Eczane, Juice&Chocolate, Dr.Fresh, Çokk Şeker, Telekom, Burger King,Sbarro, Popeyes, Sultanahmet Köfte, Islama Adapazarı Köftecisi, Halfezade Lahmacun, Mantı Keyfi, Aras Bey, Bereket Döner, Tobacco Shop, Atom Tost, Kayseri Mutfağı, Değirmen, Beyzade, Kuru Mekan, Kırmızı Şato, Alpedo, Lescon, Tox Oto Yıkama, Samatlı Oyuncak,Hatay Ekol Künefe.
Pendorya AVM’nin künyesi
85 milyon dolarlık yatırım
Hedef: bir yılda 6 milyon ziyaretçi
Pendorya’yı 2500 işçi 13 ayda tamamladı
23 bin 183 metrekare arsa üzerinde, 80 bin metrekare kapalı, 31 bin metrekare kiralanabilir alan, 105 mağaza
Maltepe’den İzmit’e uzanan güzergah üzerinde bölgenin ilk sinema kompleksi, 1000 koltuk kapasiteli 8 salon AFM
Anadolu yakasının en büyük elektronik marketi Media Markt
8.500 metrekarelik alanda dünyanın ve Türkiye’nin en büyük perakende zincirlerinden Tesco Kipa
1000 kişilik yeme-içme alanı, 1000 araçlık ücretsiz otopark
1200 kişiye istihdam
E-5’te yer alan merkezi konumuyla kolay ulaşılabilir
20 kilometrelik çap içinde 2 milyon kişilik çekim alanı
Benzersiz kart uygulaması PendoryaCard ile AVM’ye her girişte ve her alışverişte hediye puanlar
Mimarisi ile 3. nesil bir alışveriş merkezi
Pendik ilçesinin dönüşüm sürecine hız katacak
Perakende sektörünün ve ziyaretçilerin ihtiyaçlarına uygun
Bölgenin en güçlü Alışveriş Merkezi
Neden Pendik?
Sürmekte olan düzenli konut projeleri, havalimanı, marina ve diğer turizm yatırımlarıyla önemli bir değişim yaşayan Pendik, İstanbul Anadolu yakasının yükselen yıldızı olarak da tanımlanıyor. İstanbul’da nüfusu en hızlı artan bölgelerden biri olan Pendik ve yakın çevresinin nüfusunun çoğunluğu orta ve orta-alt gelir grubunda olmakla birlikte, organize düzenli konut projeleri ve diğer yatırımlarla birlikte bölgedeki profilin değiştiğini değişim geçirdiğini ve bölgeye orta-üst gelir grubunun talebinin arttığını gözlemliyoruz. Ayrıca, Sahil Yolu ve Akfırat-Tepeören bölgesi harcanabilir gelir bakımından yüksek talep doğurabilecek kesimler olarak dikkat çekiyor. Pendik ve 20 kilometre çevresindeki 2 milyonun üzerinde nüfus yaşamakta. Maltepe, Kartal, Pendik, Tuzla, Akfırat, Kurtköy, Samandıra, Darıca, Bayramoğlu, Sultanbeyli’yi kapsayan 15-20 kilometre yarıçapındaki alanda ayrıca, Sabancı, Okan, Maltepe üniversitelerinde okuyan çok geniş genç bir nüfus da bulunmakta. Pendik Anadolu’dan Avrupa’ya geçişte ve İstanbul’a girişte en önemli merkez konumunun yanı sıra, genişleyen Sabiha Gökçen Havaalanı, kurulması planlanan Slikon Vadisi bölgenin gelecek dönemlerde daha da önemli bir yaşam merkezi olacağını göstermekte.
Pendorya AVM’nin Süprizleri 26-27 Aralık’ta da Devam Ediyor
Anadolu yakasının yükselen yıldızı Pendik ilçesine farklı bir soluk getirecek olan Pendorya Alışveriş Merkezi, geçen hafta başlattığı hediyeli açılış günlerine 26 - 27 Aralık'ta da devam edecek…
TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı'nın (TSKB GYO) ilk yatırımı olan ve 17 Aralık 2009 tarihinde ziyaretçilerine kapılarını açan Pendorya AVM, büyük ilgi gören birbirinden keyifli aktivitelerine bu haftasonu da devam ediyor.
80 bin metrekare kapalı alan, 31 bin metrekare kiralanabilir alana sahip Pendorya AVM'de 26 - 27 Aralık tarihleri arasında anne, baba ve gençler kadar çocuklar için de birçok sürpriz yer alıyor.
Çocuk animasyonları, baloncu palyaço ve yüz boyama gibi birçok aktivite Pendorya AVM'de güzel bir haftasonu geçirmek isteyen ziyaretçileri bekliyor.
Pendorya AVM “Hediye Çarkı” süprizlere devam ediyor
"Hediyeli Bir Dünya" Pendorya AVM geçen hafta sonu olduğu gibi 26 - 27 Aralık'ta "Hediye Çarkı" ile birçok hediye dağıtacak.
Bununla birlikte, Pendorya AVM'de alışveriş yapan ziyaretçiler, AFM'de film keyfi yaşamak üzere yüzlerce sinema bileti, Cafe Crown'dan binlerce fincan kahve ve D&R'dan yüzlerce 10 TL'lik hediye çeki kazanma fırsatı yakalayacak.
“Hediyeli Bir Dünya” Pendorya AVM süpriz hediyelerine yıl boyunca devam edecek
Anadolu yakasının en büyük elektronik marketi Mediamarkt'ın, bölgenin en büyük sineması 8 salonlu AFM'nin, 8500 m2 alanda Kipa Hipermarketin yer alacağı Pendorya AVM, 105 mağazası ve 1000 kişilik yeme içme alanı ile ferahlık ve konforu bir arada sunuyor.
3.nesil AVM'lerin Türkiye'deki en başarılı örneklerinden biri olan Pendorya AVM İstanbul'un Anadolu yakasında, Pendik-Kaynarca kavşağında, E-5'e cepheli bir alan üzerinde konumlanıyor.
Mimarisi ile de fark yaratan Pendorya, Anadolu yakasının yeni cazibe merkezi haline gelen Pendik ilçesine yeni bir soluk getirdi.
Pendorya 2010’u 2010 Hediye ile Karşılıyor
‘Hediyeli Bir Dünya' Pendorya AVM, yeni yıla sürpriz hediyeler dağıtarak merhaba diyor.
İstanbul Anadolu yakasının yükselen yıldızı Pendik'te 17 Aralık 2009 tarihinde kapılarını ‘Hediyeli Bir Dünya' sloganı ile açan Pendorya AVM, ziyaretçilerine yeni yıla girerken birbirinden güzel hediyeler kazanma fırsatı sunuyor.
Ziyaretçilerini yeni yılda mutlu etmeyi hedefleyen Pendorya AVM, 30 Aralık - 3 Ocak tarihleri arasında 2010 yılına özel 2010 hediye dağıtıyor.
"Hediyeli Bir Dünya"; Pendorya AVM sürpriz hediyelerine yıl boyunca devam edecek…
Pendorya AVM Hakkında
Anadolu yakasının en büyük elektronik marketi Mediamarkt'ın, bölgenin en büyük sineması 8 salonlu AFM'nin, 8500 m2 alanda Kipa Hipermarketin yer alacağı Pendorya AVM, 105 mağazası ve 1000 kişilik yeme içme alanı ile ferahlık ve konforu bir arada sunuyor.
3.nesil AVM'lerin Türkiye'deki en başarılı örneklerinden biri olan Pendorya AVM İstanbul'un Anadolu yakasında, Pendik-Kaynarca kavşağında, E-5'e cepheli bir alan üzerinde konumlanıyor.
Mimarisi ile de fark yaratan Pendorya, Anadolu yakasının yeni cazibe merkezi haline gelen Pendik ilçesine yeni bir soluk getirdi.
Pendorya AVM’den Sömestrde Çocuklara Dev Uzay Çadırı
Anadolu yakasının yükselen yıldızı Pendik ilçesine farklı bir soluk getiren Pendorya Alışveriş Merkezi, sömestr tatilinde çocuk misafirlerine keyifli zamanlar geçirtecek birbirinden renkli aktiviteler hazırladı...
TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı'nın (TSKB GYO) ilk yatırımı olan Pendorya AVM, 22 Ocak itibariyle başlayacak olan sömestr tatilinde her güne özel aktiviteler hazırladı. Türkiye'nin çocuklar için ilk ve tek Gezici Kitabevi Deniz Papağanı Pafin'den uzay çadırı Planetaryum'a, heykel aktivitelerinden animasyonlara kadar birçok eğlence dolu günler "Hediyeli Bir Dünya" Pendorya'da ziyaretçileri bekliyor. Bununla birlikte karnesi ile Pendorya'ya gelen ilk 1000 çocuğa ise sömestr tatili boyunca sinema bileti hediye…
Karnesini Getiren 1000 Çocuğa Sinema Bileti Hediye
Bitmeyen sürprizleri ve misafirlerine dağıttığı binlerce hediye ile "Hediyeli bir dünya" sözünü tutan Pendorya AVM'ye sömestr tatilinde karnesiyle gelen ilk 1000 çocuk da sinema bileti kazanacak. Pendorya AVM'de yer alan AFM sinemalarında gösterime girecek 3 yeni çocuk filminin biletleri sömestr tatilinde Pendorya'nın çocuk misafirlerine karne hediyesi.
Çocuklar Pendorya’da Uzay Çağını Yaşayacak
Sömestr tatilinde Pendorya AVM'nin çocuklar için hazırladığı sürprizler arasında "Uzay Çadırı" Planetaryum da bulunuyor. 3-6 Şubat tarihleri arasında Pendorya AVM'yi ziyaret eden çocuklar kurulacak 40m2'lik uzay çadırda 20 dakikalık uzay simülasyonu seanslarına ücretsiz katılabilecekler. Pendorya AVM'ye sömestr ziyaretçileri Planetaryum ile adeta uzay çağını yaşayacak.
Pendorya’da Rengarenk Sömestr Tatili Programı
Gezici Kitabevi Deniz Papağanı Pafin: Pendorya AVM'de Gezici Kitabevi "Deniz Papağanı Pafin"i ziyaret eden çocuklar, kitap seçme konusunda bilinçli ve doğru bir destek alacaklar. Türk ve dünya edebiyatından özenle seçilmiş 4000'i aşkın seçenek içinde kendi yaşlarına ve beğenilerine uygun kitapları kütüphanelerine taşıyacaklar.
23 - 24 Ocak 2010 Cumartesi - Pazar Erkan Çubukçu ile Animasyon: Rengarenk, hareketli, farklı ve çocuklarla çocuk olan Erkan Çubukçu ve animasyon ekibi ile AVM sahnesinde gün boyu animasyon etkinlikleri.
27 Ocak 2010 Çarşamba "Bir Bakmışsın Ufalmış": Her çocuğun sihirli plastik kâğıtlara kendi resmettiği şekli kolyeye dönüştürebildiği çok keyifli bir aktivite.
28 Ocak 2010 Perşembe "Sevgiyle Dokununca Taşlar bile Çiçek Açar!" (Ailece Sanat Aktivitesi): Miniklerin minicik elleri büyüklerin sevgi dolu elleriyle taşlara renk vermek için Pendorya'da buluşuyor. Çocukların anneleri ve/veya babalarıyla beraber sanat ve yaratıcılık dolu bir aktivite.
29 Ocak 2010 Cuma "Sevimli Canavarlar": Çocuklar kendi sevimli canavarlarını yapabilecekler.
30 Ocak 2010 Cumartesi "Pendorya Süper Kahramanlar Doldu!" Tişört Aktivitesi: Her çocuk kendi fotoğrafını hayal ettiği süper kahraman olarak tişörtüne resmediyor.
31 Ocak 2010 Pazar Çılgın ve Renkli Şapkalar! (Köpük Heykel Aktivitesi): Rengarenk köpüklerin çocukların ellerinde ve onların kafalarına uygun yaratıcı ve çılgın şapkalara dönüştüğü aktivite.
3 - 6 Şubat 2010 Planetaryum: Pendorya'da kurulacak 40m²lik uzay çadırı 20 dakikalık seanslarla çocuklara uzay simülasyonu yaşatacak.
"Hediyeli Bir Dünya" Pendorya AVM sürpriz hediyelerine yıl boyunca devam edecek…
Pendorya AVM Hakkına
Anadolu yakasının en büyük elektronik marketi Mediamarkt'ın, bölgenin en büyük sineması 8 salonlu AFM'nin, 8500 m2 alanda Kipa Hipermarketin yer alacağı Pendorya AVM, 105 mağazası ve 1000 kişilik yeme içme alanı ile ferahlık ve konforu bir arada sunuyor.
3.nesil AVM'lerin Türkiye'deki en başarılı örneklerinden biri olan Pendorya AVM İstanbul'un Anadolu yakasında, Pendik-Kaynarca kavşağında, E-5'e cepheli bir alan üzerinde konumlanıyor.
Mimarisi ile de fark yaratan Pendorya, Anadolu yakasının yeni cazibe merkezi haline gelen Pendik ilçesine yeni bir soluk getirdi.
“Hediyeli Bir Dünya” Pendorya Alışveriş Merkezi, ziyaretçilerinin Sevgililer Günü'nü 14 Şubat Demet Akalın ücretsiz konser biletinin yanı sıra binlerce sürpriz hediye ile kutluyor.
“Hediyeli bir Dünya” olarak 17 Aralık'ta kapılarını açan ve Pendik ilçesine farklı bir soluk getiren Pendorya AVM ziyaretçileri sürpriz hediyeler kazanmaya devam ediyor. , hediye dağıtarak ziyaretçilerinin yüzünü güldürmeye devam ediyor.
Açılış günlerinde hediye çarkıyla, yeni yılda ‘2010'a 2010 hediye' sloganıyla, sömestrda çocuklara karne hediyesi konseptiyle her fırsatta binlerce hediye dağıtan Pendorya AVM, 14 Şubat günü için de sevgililere sürpriz hediyeler kazanma fırsatı sunuyor.
14 Şubat Sevgililer Günü'nde çiftler Pendorya AVM'de, Demet Akalın konserine ücretsiz bilet kazanma şansı yakalıyor. Bununla birlikte çiftler, sinema bileti de dahil olmak üzere daha birçok hediyenin de sahibi olabilecekler.
Aşkın Dansı Tango 14 Şubat’ta Pendorya’da
Pendorya AVM sürpriz hediyeleri ile ziyaretçilerine yaşatacağı 14 Şubat'ın keyfine Tango ve Flemenko gösterileri ile de renk katıyor. Sevgililer Gününde aşk ve tutkunun dansı olarak bilinen Tango dansçıları Pendorya AVM'de muhteşem bir gösteri sunacak.
“Hediyeli Bir Dünya” Pendorya AVM sürpriz hediyelerine yıl boyunca devam edecek…
Pendorya AVM Hakkında
Anadolu yakasının en büyük elektronik marketi Mediamarkt'ın, bölgenin en büyük sineması 8 salonlu AFM'nin, 8500 m2 alanda Kipa Hipermarketin yer alacağı Pendorya AVM, 105 mağazası ve 1000 kişilik yeme içme alanı ile ferahlık ve konforu bir arada sunuyor.
3.nesil AVM'lerin Türkiye'deki en başarılı örneklerinden biri olan Pendorya AVM İstanbul'un Anadolu yakasında, Pendik-Kaynarca kavşağında, E-5'e cepheli bir alan üzerinde konumlanıyor.
Mimarisi ile de fark yaratan Pendorya, Anadolu yakasının yeni cazibe merkezi haline gelen Pendik ilçesine yeni bir soluk getirdi.
TSKB GYO halka arz için talep toplamaya başlıyor
2010 yılının ilk GYO halka arzını TSKB GYO gerçekleştiriyor. Türkiye’nin ilk özel sermayeli kalkınma ve yatırım bankası olan TSKB’nin iştiraki TSKB GYO hisselerini halka arz ediyor.
TSKB GYO’nun 200 milyon TL kayıtlı sermaye tavanı içinde mevcut ödenmiş sermayesini 100 milyon TL’den 150 milyon TL’ye çıkartması için başlatılan halka arz çalışmalarında son aşamaya gelindi. 1 - 2 Nisan 2010 tarihinde talep toplama yöntemiyle halka arzı gerçekleşecek olan TSKB GYO hisseleri, 1,05 - 1,16 TL fiyat aralığından satışa sunulacak. Halka arz ile mevcut ortakların rüçhan haklarının kısıtlanması yöntemiyle 50 milyon TL sermaye artırımı yapılmış olacak.
Halka arzın ardından TSKB GYO’nun yüzde 33,33 oranında hissesi önümüzdeki hafta BİST’de işlem görmeye başlayacak. Halka arzdan beklenen 52,5 milyon TL ile 58 milyon TL aralığındaki gelir, TSKB GYO’nun başta Adana otel yatırımı olmak üzere, yeni projelerinde kullanılacak.
Halka arzda, TSKB konsorsiyum lideri olarak görev yaparken, Yatırım Finansman Menkul Değerler eş lider olarak yer alıyor. Oluşturulan konsorsiyumda ayrıca 21 aracı kuruluş daha bulunuyor.
Halka arz seferberliği kapsamında 2010’da halka açılacak ilk GYO
TSKB GYO’nun halka arzı nedeniyle düzenlenen basın toplantısına TSKB GYO Genel Müdürü Korkut Ün, TSKB Kurumsal Finansman Müdürü Hakan Aygen ile Yatırım Finansman Menkul Değerler Genel Müdür Yardımcısı Murat Tanrıöver katıldı. Basın toplantısında konuşan Ün, 2008 ve 2009’da dünyada yaşanan ekonomik daralmanın ardından 2010’da halka açılacak ilk GYO olmanın gurunu yaşadıklarını belirtti.
TSKB GYO olarak halka arz için Şubat 2011 tarihine kadar zamanlarının bulunduğu belirten Ün, "Ancak önemli bir projeyi bitirerek hizmete açmış olmanın verdiği güvenle, geliştirme çalışmalarını yürüttüğümüz otel projesi başta olmak üzere halihazırda çalışmalarını sürdürdüğümüz diğer yatırım alternatiflerini değerlendirmek için halka arz kararı aldık. Halka arz gelirinin tamamı şirket bünyesinde tutulacak olup, gelecek yatırımlarda kullanılacaktır. Genel ekonomik konjonktürün de halka arz için uygun bir ortam sağladığını düşünüyoruz. Nitekim yaptığımız görüşmelerde yurtiçi ve yurtdışı yatırımcıların ilgisi de bunu teyit ediyor" dedi.
Gayrimenkul sektöründe de hızlı düşüşlerin yaşandığı 2008 ve 2009 yılının ardından 2010 yılında Türkiye’nin yalnızca yerli yatırımcılar için değil, yabancı yatırımcılar için de cazip bir ülke durumuna geldiğinin altını çizen Korkut Ün, şu değerlendirmeyi yaptı:
"Bugün gayrimenkul sektörünü değerlendiren yatırımcılara göre, İstanbul 2010 yılında 27 Avrupa metropolü arasında mevcut gayrimenkullerinin performansı sıralamasında 7., satın alma fırsatlarında 5., proje geliştirme fırsatları açısından ise 1. sırada yer alıyor. Sektörde çok hızlı olmamakla birlikte düzenli bir iyileşme beklentisi bulunuyor. 2010, GYO’lar açısından da olumlu bir yıl olarak değerlendiriliyor. Yatırımcılar, GYO’ların sahip oldukları şeffaflık ve kurumsal yönetim ilkeleri nedeniyle tercih edileceklerini ifade ediyorlar."
TSKB GYO, ticari gayrimenkuller üzerinde yoğunlaşacak
Büyüme odaklı bir iş stratejisini ön planda tutan TSKB GYO’nun, Türkiye’nin stratejik gelişen gayrimenkul alanlarında yer aldığının altını çizen Ün, "TSKB GYO’nun yatırım faaliyetleri büyük oranda ticari gayrimenkuller üzerinde yoğunlaşmakta olup, konut ve benzeri alanlarda oluşabilecek yatırım fırsatları da zaman zaman gündeme gelebilmektedir" dedi.
TSKB GYO’nun hali hazırdaki portföyünün; kira geliri getirmekte olan toplam yaklaşık 20 bin m2 büyüklüğündeki Fındıklı Ofis Binaları ile Karaköy’deki Tahir Han Binası, Pendik’te yer alan 80 bin m2 inşaat alanına ve 30 bin m2 kiralanabilir alana sahip Pendorya Alışveriş Merkezi ve Adana şehir merkezinde, üzerinde şehir oteli geliştirme çalışmaları sürdürülen 3.600 m2 büyüklüğündeki arsadan oluştuğunu anlatan Ün, söz konusu gayrimenkul portföyünün değerinin yaklaşık 279 milyon TL düzeyinde olduğunu açıkladı.
Korkut Ün’ün verdiği bilgiye göre, TSKB GYO’nun 2006 yılı sonunda 12 milyon TL olan aktif büyüklüğü, 2009 sonu itibarıyla 298 milyon TL’ye, özsermaye büyüklüğü 12 milyon TL’den 164 milyon TL’ye ulaştı. TSKB GYO’nun 2008 yılında 3 milyon TL düzeyinde olan net karı, Pendorya AVM’nin tamamlanarak hizmete açılması ile birlikte 2009 sonu itibarıyla 55 milyon TL düzeyinde gerçekleşti.
Halka arzdan elde edilecek gelir, yeni projelerde kullanılacak
TSKB GYO’nun yatırım stratejisinin, büyüme odaklılık, proje geliştirme vizyonu, sürdürülebilirlik ve portföyde çeşitlendirme olmak üzere dört ana başlıkta toplandığını anlatan Ün, gelecek dönem projelerindeki ana hedeflerini ise şöyle özetledi:
"TSKB GYO olarak, portföyümüzde kalıcı olarak yer alacak ve uzun dönemli gelir sağlayacak büyüme hedeflerine odaklanıyoruz. Bu çerçevede, her yıl en az yeni bir projeye başlamayı planlıyoruz. Portföyümüzü, değer yaratacak ve yüksek getiri sağlayacak yeni projelerle büyütmeyi hedefliyoruz. Bu stratejiler çerçevesinde, yatırımlarımızın doğru konumlandırma, doğru projelendirme ve doğru yönetim ile, çevresiyle bütünleşik ve hem ticari hem sosyal açılardan uzun soluklu projeler olmasına dikkat ediyoruz. Şirket olarak ticari gayrimenkul ağırlıklı olmak üzere doğru coğrafyalarda geniş yelpazeli bir portföy hedeflemekteyiz. Özellikle ticari gayrimenkullerde çeşitlendirmeye giderek, sektörün önde gelen oyuncuları arasına girmek ilkesiyle ilerliyoruz."
Yabancılardan yoğun ilgi
Toplantıda soruları yanıtlayan Yatırım Finansman A.Ş Genel Müdür Yardımcısı Murat Tanrıöver, düzenlenen roadshow’da Avrupa’da Londra, Frankfurt, Helsinki ve Stockholm olmak üzere 4 önemli finans merkezinde 26 yatırımcı ile görüştüklerini ve TSKB GYO’nun hisselerine yoğun ilgi olduğunu söyledi.
TSKB Kurumsal Finansman Müdürü Hakan Aygen de, bu yıl birçok GYO’nun halka arz sürecinde olacağı ve BİST’de talebin düşüp düşmeyeceği yönündeki soruyu, "Önemli olan ilk veya son halka arz ediliyor olmak değil. Talebi belirleyecek olan, şirketin ve halka arzın iyi bir yapıya sahip olmasıdır" dedi.
Halka arzında topladığı yaklaşık 4 kata ulaşan taleple büyük bir başarıya imza atan TSKB GYO'nun hisse senetleri, BİST'de düzenlenen “Gong Töreni” ile borsada işlem görmeye başladı.
2010 yılında halka arz edilen ilk GYO olan ve 1-2 Nisan'daki halka arzda yaklaşık 4 kat talep toplayan TSKB GYO, BİST'de “TSGYO” koduyla Kurumsal Ürünler Pazarı'nda işlem göremeye başladı.
TSKB GYO hisselerinin işlem görmeye başlaması dolayısıyla BİST'de düzenlenen Gong Töreni'ne SPK Başkanı Vedat Akgiray, BİST Başkanı Hüseyin Erkan, TSKB Genel Müdürü Halil Eroğlu, TSKB GYO Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Beşkök ve TSKB GYO Genel Müdürü Korkut Ün'ün katıldı.
Törende bir konuşma yapan TSKB Genel Müdürü Korkut Ün, “BİST'de işlem gören GYO'lar arasına katılmaktan mutluluk duyuyoruz. Borsadaki GYO'ların sayısının ve hacminin artması bu piyasaya derinlik kazandıracak ve gayrimenkul yatırımının likit bir yatırım aracı haline gelmesine yardımcı olacaktır. TSKB GYO'nun halka arzı ile bu sürece bizim de katkı sağladığımıza inanıyoruz” dedi.
Pay başına nihai satış fiyatının 1,05 TL olarak belirlendiği arz sonunda ek satış hakkının da kullanımıyla şirketin halka açıklık oranı yüzde 38,33 oldu. TSKB GYO'nun halka arzında payların yüzde 48'i yurtdışı kurumsal yatırımcılara, yüzde 50'su yurtiçi bireysel yatırımcılara, yüzde 2'si ise yurtiçi kurumsal yatırımcılara satıldı.
Talep toplama sonucunda, 22 adet yurtdışı kurumsal yatırımcıdan toplam 61 milyon 441 bin 361 lot, 4 bin 575 yurtiçi bireysel yatırımcıdan,144 milyon 972 bin 807 lot, 25 kurumsal yurtiçi yatırımcıdan 1 milyon 752 bin 400 lot talep gelmişti. 61 milyon 411 bin 361 lot talepte bulunan 22 yurtdışı yatırımcıya 27 milyon 600 bin lot, 144 milyon 972 bin 807 lot talep gösteren 4 bin 575 yurtiçi bireysel yatırımcıdan, 4 bin 379'una 28 milyon 750 bin lot, 1 milyon 752 bin 400 talep gösteren 25 yurtiçi kurumsal yatırımcıya 1 milyon 150 bin lot dağıtım yapılmıştı. Gelen yoğun talep üzerine ek satış hakkının da kullanılmasıyla birlikte TSKB GYO'nun halka açıklık oranı yüzde 38,33 olurken, belirlenen satış fiyatı itibariyle halka arzın büyüklüğü 60,4 milyon TL olmuştu.
TSKB GYO Halka Arz Sonuçları: