Türkiye Sınai Kalkınma Bankası, Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı (GYO) kurmak üzere Sermaye Piyasası Kurulu'ndan gerekli izni aldı. TSKB, gayrimenkul değerleme alanındaki uzmanlığını bundan böyle yeni kurulacak gayrimenkul yatırım ortaklığına da yansıtacak.
Türkiye'nin ilk özel yatırım ve kalkınma bankası olmasının yanı sıra, gayrimenkul değerleme alanında da ülkenin önde gelen lisanslı kuruluşlarından birine sahip olan Türkiye Sınai Kalkınma Bankası (TSKB), bir gayrimenkul yatırım ortaklığı kurmak üzere Sermaye Piyasası Kurulu'ndan (SPK) gerekli izni aldı. SPK'nın 21 Aralık 2005 günü yapılan toplantısında, 100 milyon YTL kayıtlı sermaye tavanı içerisinde, 10 milyon YTL
başlangıç sermayeli, TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş. unvanlı bir gayrimenkul yatırım ortaklığının kuruluşu onaylandı.
2003 yılından bu yana TSKB Gayrimenkul Değerleme Şirketi ile Türkiye'nin lider lisanslı değerleme kuruluşlarından biri haline gelen TSKB, gayrimenkul konusundaki uzmanlığını artık yatırımcıların hizmetine sunacak. Gayrimenkul Değerleme Şirketi 2005 yılında Euromoney dergisi tarafından Türkiye'de "En İyi Gayrimenkul Danışmanı" seçilen TSKB, bu önemli deneyimini, yeni kurulacak gayrimenkul yatırım ortaklığına da yansıtacak.
Türkiye'deki gayrimenkul sektörünü yakından tanıyan TSKB, Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş. ile, yüksek getiri sağlayacak verimli ve likit gayrimenkullerden oluşan, cazip ve dengeli bir yatırım portföyü oluşturmayı amaçlıyor. TSKB GYO, lider girişimcisinin 55 yıllık bir geçmişe dayanan yatırım ve kalkınma bankacılığı deneyimi ile gayrimenkul değerleme alanlarındaki deneyimini birleştirerek, alanında öncü ve güvenilir şirket olmayı hedefliyor. Ayrıca bu yeni gayrimenkul yatırım ortaklığı sayesinde, TSKB'nin toplam aktifleri, verimlilik ve kârlılık da gözetilerek artırılacak.
Bundan sonraki aşama olarak TSKB'nin, gayrimenkul yatırım ortaklığının kuruluş, yapılanma ve portföy oluşturma çalışmalarına en kısa zamanda başlayacağı ve SPK mevzuatına ve ekonomik koşullara bağlı olarak halka arzını gerçekleştireceği belirtiliyor.
Türkiye'nin ilk özel yatırım ve kalkınma bankası TSKB, gayrimenkul sektöründeki deneyimini, gayrimenkul yatırım ortaklığına da yansıtıyor. Yeni kurulan TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş., sağlam ve karlı bir portföyle cazip bir yatırım aracı sunmayı hedefliyor.
Türkiye'nin ilk özel yatırım ve kalkınma bankası TSKB (Türkiye Sınai Kalkınma Bankası), gayrimenkul ve yatırım bankacılığı alanlarındaki uzmanlığını birleştirerek, TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş.'yi (TSKB GYO) kurdu. 5 Aralık Salı akşamı Çırağan Sarayı'nda düzenlenen bir etkinlikle tanıtılan TSKB GYO, 10 milyon YTL başlangıç sermayesiyle faaliyete başladı.
Etkinlikte bir konuşma yapan TSKB GYO Genel Müdürü Korkut Ün, TSKB deneyiminden ve uzmanlığından yararlanan bu firmanın kısa sürede alanında öncü ve güvenilir bir kuruluş olarak yerini alacağına ilişkin görüşünü paylaştı ve sözlerine şöyle devam etti: "TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş. ile, yüksek getiri sağlayacak verimli ve likit gayrimenkullerden oluşan, cazip ve dengeli bir yatırım portföyü oluşturmayı amaçlıyoruz. Bu amaç doğrultusunda, sağlam ve karlı bir gayrimenkul portföyü oluşturmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz."
TSKB GYO'nun kuruluş töreninde TSKB Genel Müdürü Halil Eroğlu da bir konuşma yaparak şunları ifade etti: "TSKB'nin yarım yüzyılı aşan yatırım ve kalkınma bankacılığı deneyiminden aldığı güç ve destek ile, özellikle ticari ve sınai alanlarda ihtiyaç duyulan gayrimenkul yatırımlarında söz sahibi olma hedefini güden TSKB GYO, ortaklarına yüksek ve sürdürülebilir bir getiri sağlayacaktır."
TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı'nın yatırımıyla Pendik'te hayata geçirilecek olan Pendorya Alışveriş Merkezi'nin lansmanı, 29 Mayıs akşamı Esma Sultan Yalısı'nda gerçekleştirildi. Tanınmış mağaza zincirlerinin üst yöneticileri ve basın mensuplarının katıldığı etkinliği, sıcakkanlı müziğiyle Dolapdere Big Gang grubu renklendirdi.
TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı'nın (TSKB GYO) yatırımıyla 2009 yılında hayata geçirilmesi hedeflenen Pendorya Alışveriş Merkezi, 29 Mayıs akşamı Esma Sultan Yalısı'nda gerçekleştirilen bir lansmanla seçkin mağaza zincirlerinin üst yöneticilerine ve basına tanıtıldı. Özgün müziğiyle Dolapdere Big Gang, katılımcılara keyifli bir ortamda renkli bir mola yaşattı.
Etkinlikte tanıtımı yapılan Pendorya Alışveriş Merkezi, İstanbul'un Anadolu yakasında, Pendik-Kaynarca kavşağında, E-5'e cepheli bir alan üzerinde yer alacak. Pendik merkezine, sahil yoluna ve Sabiha Gökçen Havaalanı'na yakın bir konumda bulunan Pendorya'nın, yeni konut bölgeleri, marina, üniversite,teknopark ve fuar alanı gibi yatırımlarla İstanbul'un doğu yakasının yükselen yıldızı olan Pendik ilçesine farklı bir soluk getirmesi bekleniyor.
Geliştirilmekte olan projenin ortakları arasında Ataman Şirketler Grubu da yer alıyor. Ataman Grubu aynı zamanda projenin geliştirme danışmanlığını yürütüyor.
Renkli bir Mola için Pendorya
Pendorya, sadece Pendiklilerin ve bölge halkının değil, yolu E-5'ten geçen herkesin ”renkli bir mola” için uğrayacağı ve tüm ihtiyaçlarını birden karşılayabileceği bir alışveriş merkezi olacak. Hipermarketi, elektronik marketi ve sinema salonları dahil olmak üzere 130 mağazası ve 1000 kişilik yeme içme alanı ile, pratiklik, ferahlık ve konforu bir arada sunacak. Bölgenin en büyük elektronik marketi ve 1.000 araç kapasiteli ücretsiz otoparkıyla Pendorya, özellikle alt ve üst meydanları, açık-kapalı mekân ilişkisini akıcı geçişlerle harmanlayan farklı mimarisiyle benzersiz bir alışveriş merkezi olacak.
Ana yollardan elverişli ulaşım bölgesinde yer alan Pendorya'nın erişim alanı, batıda Maltepe'ye, doğuda Gebze sınırlarına, kuzeyde ise Tuzla Akfırat bölgesine uzanıyor.
Neden Pendik?
Kuruluşundan bu yana sağlam ve kârlı bir gayrimenkul portföyü oluşturmaya özen gösteren TSKB GYO, Pendorya proje geliştirme çalışmalarını da büyük bir titizlikle değerlendirdi. Bu değerlendirmede Pendik'in, Sabiha Gökçen Havalimanı'na ve İstanbul Park'a yakınlığı; yapımı süren Fuar ve Kongre Merkezi ile İstanbul'un 3. yat limanına ev sahipliği yapacak olması; geleceğin iş ve finans vadisi olmasının yanı sıra önemli bir eğitim/öğretim merkezi olma potansiyeli taşıması; planlı yapılaşma ve düzgün altyapı ile nitelikli toplu konut projelerinin geliştirildiği bir alan olması gibi faktörler önemli rol oynadı. En önemli karayolu ağlarına bağlantı ve deniz taşıtlarına kolay erişim sayesinde sorunsuz ulaşım da Pendorya'nın konumu ile ilgili diğer unsurlardan sadece birkaçını oluşturuyor.
TSKB GYO Hakkında
TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş. (TSKB GYO), Türkiye'nin ilk özel yatırım ve kalkınma bankası olan Türkiye Sınai Kalkınma Bankası A.Ş. (TSKB) tarafından 2006 yılı başlarında kuruldu. Kuruluşundan bu yana kârlı ve sürdürülebilir bir gayrimenkul portföyü oluşturma çalışmalarını yürüten TSKB GYO tarafından halen değerlendirilmekte olan yatırım projeleri arasında ağırlık, ticari gayrimenkuller üzerinde yoğunlaşıyor. TSKB'nin yarım yüzyılı aşan kalkınma ve yatırım bankacılığı deneyiminin katkısıyla, TSKB GYO özellikle ticari ve sınai alanlarda ihtiyaç duyulan gayrimenkul yatırımlarında söz sahibi olma hedefini güdüyor. TSKB GYO'nun ilgi duyduğu yatırım projeleri arasında, iş ve alışveriş merkezleri, turizm tesisleri, hastaneler ve lojistik depolar ön sırada geliyor. Bu projeler sadece İstanbul içinde ve çevresinde yoğunlaşmıyor, aynı zamanda Anadolu'nun gelişmekte olan merkezlerine yönelik proje değerlendirme çalışmaları da gündemde bulunuyor. Ticari gayrimenkul yatırımlarının yanı sıra konut projeleri de, potansiyel kârlılıkları ölçüsünde TSKB GYO tarafından gündeme alınıp değerlendiriliyor.
TSKB GYO tarafından Pendik'te inşa edilen yeni alışveriş ve yaşam merkezi Pendorya AVM 2009 yılının son çeyreğinde işletmeye açılıyor
TSKB GYO Pendorya AVM’de Kipa ile Anlaştı
TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş., İstanbul'un yeni cazibe merkezi Pendik'te yapımını hızla sürdürdüğü Pendorya Alışveriş Merkezi'nde 8.500 metrekare alana sahip olacak hipermarketin kiralanmasına yönelik olarak Kipa ile anlaştı.
TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş. ve Kipa Kitle Pazarlama A.Ş. arasında kira sözleşmesi imzalandı.
İmza töreninde bir konuşma yapan TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş. Genel Müdürü Korkut Ün, Şirketin kurucu ortağı olan TSKB'nin 60 yıla yaklaşan kurumsal gücünden aldıkları destekle ‘güvenilir bir iş ortağı' ve ‘uzmanlığa değer veren bir yatırımcı' olarak ticari ve sosyal açılardan sürdürülebilir projeler üretmeyi ilke edindiklerini söyledi.
Bu çerçevede, geçen yıl İstanbul'un Anadolu yakasının yükselen yıldızı Pendik'te Pendorya adında bir alışveriş ve yaşam merkezinin temelini attıklarını hatırlatan Ün, “Sadece Pendiklilerin ve bölge halkının değil, yolu E-5'ten geçen herkesin uğrayacağı ve tüm ihtiyaçlarını aynı çatı altında karşılayabileceği bir alışveriş merkezi olacak Pendorya'nın inşaatı hızla devam ediyor. Tüm dünyayı ve ülkemizi de etkileyen global krize rağmen başarısından emin olduğumuz yatırımımızı askıya almadık ve söz verdiğimiz gibi 2009 yılının son çeyreğinde kapılarımızı açmak üzere yolumuza kararlılıkla devam ediyoruz. Kipa gibi perakende sektörünün önde gelen bir şirketinin projemize gösterdiği ilgi ve güven de bunu teyit ediyor” şeklinde konuştu.
Ün sözlerine şöyle devam etti: “Pendorya, 80 bin metrekare kapalı alanı, 31 bin metrekare kiralanabilir alanı, 8.500 metrekare büyüklüğündeki hipermarketi, 5.500 metrekarelik elektromarket alanı, 135 mağazası, 1.000 kişilik yeme içme alanı ve yine 1.000 araçlık ücretsiz otoparkıyla konfor ve kolaylığı bir arada sunacak. Özellikle alt ve üst meydanları, açık-kapalı mekân geçişleri ile herkesin içinde bulunmaktan keyif alacağı eğlenceli bir alışveriş merkezi olacak. Proje, farklı mimarisi ile olduğu kadar, özenle oluşturulan mağaza karması ve titizlikle ele alınan işletme anlayışı ile de perakende sektörüne cazip bir alternatif sunacak.”
Pendorya Alışveriş Merkezi'nin içinde 8 bin metrekare alanda yer alacak hipermarketi işletmek için, dünyanın ve ülkemizin önde gelen hızlı tüketim ürünleri şirketlerinden biri olan TESCO KİPA ile anlaştıklarını açıklayan Genel Müdür Korkut Ün, “Bulunduğu her noktada keyifli ve güvenli alışverişin adresi olan Kipa'nın kalitesini Pendorya ziyaretçilerine de sunacak olmaktan dolayı mutluyuz” dedi.
PENDORYA ALIŞVERİŞ MERKEZİ
Toplam Kapalı Alan 80.000 m2
Kiralanabilir Alan 31.000 m2
Mağaza Sayısı 135
Yeme İçme Alanı 1.000 kişi
Otopark Sayısı 1.000 adet
Hipermarket 8.500 m2
Elektro Market 5.500 m2
Açılış Tarihi 2009 son çeyrek
Güçlü Marka Karması
Farklı mimarisi, avantajlı konumu, yenilikçi hizmet anlayışıyla, dönüşüm sürecindeki Pendik ve bölgesinin yenilikçi yüzünü yansıtan bir alışveriş merkezi olarak öne çıkan Pendorya ilk’leri ve en’leri ile de dikkat çekiyor.
Dünyanın ve Türkiye’nin en büyük perakende zincirlerinden Tesco Kipa, 8.500 metrekarelik bir alanda Pendorya AVM’de açtığı İstanbul’daki 3. mağazasıyla Pendiklilerle buluşuyor. Yine Avrupa’nın en büyük elektronik marketlerinden Media Markt da 5.500 metrekare alan üzerine Anadolu yakasının en büyük elektronik marketini açtı. Bununla birlikte 1000 koltuk kapasiteli 8 salonlu AFM sinemaları da Maltepe-İzmit güzergahı üzerinde yer alan ilk sinema kompleksi olarak projeye önemli bir çekicilik katıyor.
80 bin metrekare kapalı alanda, 31 bin metrekare kiralanabilir alana sahip Pendorya’nın mimari konsepti hem perakende sektörünün hem de son kullanıcı olan ziyaretçilerin ihtiyaçları göz önüne alınarak oluşturuldu. Pendorya’da 105 mağaza, 1.000 kişilik yeme içme alanı ve 1.000 araçlık ücretsiz otoparkı bulunuyor.
“Herkesin keyif alabileceği şekilde tasarlanan Pendorya bir alışveriş merkezinin ötesinde eğlenceli bir sosyal yaşam alanı sunuyor” diyen REA Yönetim Kurulu Başkanı Levent Küçüklerli, Pendorya’nın mimari özellikleri ile gerek çevresinden gerekse benzerlerinden farklılaştığını belirtti. Pendorya, mimari yapısında gün ışığından kopmadan tasarlanan iç mekanları ve açık havanın yaşanabileceği dış ortak alanlarıyla 3. nesil alışveriş merkezlerinin başarılı bir örneği olduğunu söyleyen Küçüklerli, “Perakende sektörünün beklentilerine ve bölgenin ihtiyaçlarına göre projelendirilen Pendorya E-5 akışı, mağaza karması ve iddialı mimarisi ile bölgenin en güçlü Alışveriş Merkezi olacak” dedi. Hediyeli Bir Dünya sloganı ile yola çıktıklarını anlatan Küçüklerli, benzersiz bir kart uygulamasını da hayata geçireceklerini söyledi.
PendoryaCard Süpriz Hediyelere Açılan Kapının Anahtarı
Pendorya Alışveriş Merkezi’nin benzersiz kart uygulaması PendoryaCard ile ziyaretçiler, AVM’ye her girişte ve her alışverişte hediye puan toplayacaklar. Bu puanlar ile ziyaretçiler, hem Pendorya’nın düzenlediği etkinliklerden öncelikli olarak yararlanabilecek hem de yiyecek menüsünden, otel konaklamalarına, konser ve maç biletlerine, kurs ve seminerlerden, tatile kadar geniş bir yelpazede sürpriz hediyeler kazanma fırsatı yakalayacaklar.
Ayrıca PendoryaCard uygulaması ile Pendorya AVM’de yer alan restoranlar ile Pendorya dışındaki restoran ve benzin istasyonları gibi anlaşmalı kuruluşlarla da çapraz uygulamalar yapılması planlanıyor.
19 Aralıkta Cem Ceminay ile Açılış Partisi
Pendorya AVM 17-20 Aralık açılış günleri kapsamında ziyaretçilerine pek çok etkinlik ile merhaba diyecek. Karaokeden çocuk diskoya, bandodan karikatüriste kadar birçok eğlenceli aktivite hediyeli bir dünya Pendorya’da ziyaretçilerle buluşacak. 19 Aralık tarihinde ise ünlü DJ Cem Ceminay’ın sunumu ile açılış partisi gerçekleşecek.
Pendorya AVM’de yer alan mağazalar
AFM, Media Markt, Tesco-Kipa, Mango, LCW, Koton, Adil Işık, FLO, Kemal Tanca, Sevil Parfümeri, D&R, Damat, Adidas,Yataş, Eser, Ten, Magiss Aksesuar, Euromoda, Giya Mücevherat, Bohem Gümüş, THY, Selena Optik, Özlem Saat, Efor, Batik, Deep Box, Dost Saat, Mavi Jean'e, Gratis, English Home, Bücürük, Polaris, Gümüşiştan, Gül Optik, Playland, Cafe Crown, Turkcell, Avea, Simge Modaevi, Marmariz Büfe, Simit Sarayı, Ceren Baharat, Pendorya Eczane, Juice&Chocolate, Dr.Fresh, Çokk Şeker, Telekom, Burger King,Sbarro, Popeyes, Sultanahmet Köfte, Islama Adapazarı Köftecisi, Halfezade Lahmacun, Mantı Keyfi, Aras Bey, Bereket Döner, Tobacco Shop, Atom Tost, Kayseri Mutfağı, Değirmen, Beyzade, Kuru Mekan, Kırmızı Şato, Alpedo, Lescon, Tox Oto Yıkama, Samatlı Oyuncak,Hatay Ekol Künefe.
Pendorya AVM’nin künyesi
85 milyon dolarlık yatırım
Hedef: bir yılda 6 milyon ziyaretçi
Pendorya’yı 2500 işçi 13 ayda tamamladı
23 bin 183 metrekare arsa üzerinde, 80 bin metrekare kapalı, 31 bin metrekare kiralanabilir alan, 105 mağaza
Maltepe’den İzmit’e uzanan güzergah üzerinde bölgenin ilk sinema kompleksi, 1000 koltuk kapasiteli 8 salon AFM
Anadolu yakasının en büyük elektronik marketi Media Markt
8.500 metrekarelik alanda dünyanın ve Türkiye’nin en büyük perakende zincirlerinden Tesco Kipa
1000 kişilik yeme-içme alanı, 1000 araçlık ücretsiz otopark
1200 kişiye istihdam
E-5’te yer alan merkezi konumuyla kolay ulaşılabilir
20 kilometrelik çap içinde 2 milyon kişilik çekim alanı
Benzersiz kart uygulaması PendoryaCard ile AVM’ye her girişte ve her alışverişte hediye puanlar
Mimarisi ile 3. nesil bir alışveriş merkezi
Pendik ilçesinin dönüşüm sürecine hız katacak
Perakende sektörünün ve ziyaretçilerin ihtiyaçlarına uygun
Bölgenin en güçlü Alışveriş Merkezi
Neden Pendik?
Sürmekte olan düzenli konut projeleri, havalimanı, marina ve diğer turizm yatırımlarıyla önemli bir değişim yaşayan Pendik, İstanbul Anadolu yakasının yükselen yıldızı olarak da tanımlanıyor. İstanbul’da nüfusu en hızlı artan bölgelerden biri olan Pendik ve yakın çevresinin nüfusunun çoğunluğu orta ve orta-alt gelir grubunda olmakla birlikte, organize düzenli konut projeleri ve diğer yatırımlarla birlikte bölgedeki profilin değiştiğini değişim geçirdiğini ve bölgeye orta-üst gelir grubunun talebinin arttığını gözlemliyoruz. Ayrıca, Sahil Yolu ve Akfırat-Tepeören bölgesi harcanabilir gelir bakımından yüksek talep doğurabilecek kesimler olarak dikkat çekiyor. Pendik ve 20 kilometre çevresindeki 2 milyonun üzerinde nüfus yaşamakta. Maltepe, Kartal, Pendik, Tuzla, Akfırat, Kurtköy, Samandıra, Darıca, Bayramoğlu, Sultanbeyli’yi kapsayan 15-20 kilometre yarıçapındaki alanda ayrıca, Sabancı, Okan, Maltepe üniversitelerinde okuyan çok geniş genç bir nüfus da bulunmakta. Pendik Anadolu’dan Avrupa’ya geçişte ve İstanbul’a girişte en önemli merkez konumunun yanı sıra, genişleyen Sabiha Gökçen Havaalanı, kurulması planlanan Slikon Vadisi bölgenin gelecek dönemlerde daha da önemli bir yaşam merkezi olacağını göstermekte.
Pendorya AVM’nin Süprizleri 26-27 Aralık’ta da Devam Ediyor
Anadolu yakasının yükselen yıldızı Pendik ilçesine farklı bir soluk getirecek olan Pendorya Alışveriş Merkezi, geçen hafta başlattığı hediyeli açılış günlerine 26 - 27 Aralık'ta da devam edecek…
TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı'nın (TSKB GYO) ilk yatırımı olan ve 17 Aralık 2009 tarihinde ziyaretçilerine kapılarını açan Pendorya AVM, büyük ilgi gören birbirinden keyifli aktivitelerine bu haftasonu da devam ediyor.
80 bin metrekare kapalı alan, 31 bin metrekare kiralanabilir alana sahip Pendorya AVM'de 26 - 27 Aralık tarihleri arasında anne, baba ve gençler kadar çocuklar için de birçok sürpriz yer alıyor.
Çocuk animasyonları, baloncu palyaço ve yüz boyama gibi birçok aktivite Pendorya AVM'de güzel bir haftasonu geçirmek isteyen ziyaretçileri bekliyor.
Pendorya AVM “Hediye Çarkı” süprizlere devam ediyor
"Hediyeli Bir Dünya" Pendorya AVM geçen hafta sonu olduğu gibi 26 - 27 Aralık'ta "Hediye Çarkı" ile birçok hediye dağıtacak.
Bununla birlikte, Pendorya AVM'de alışveriş yapan ziyaretçiler, AFM'de film keyfi yaşamak üzere yüzlerce sinema bileti, Cafe Crown'dan binlerce fincan kahve ve D&R'dan yüzlerce 10 TL'lik hediye çeki kazanma fırsatı yakalayacak.
“Hediyeli Bir Dünya” Pendorya AVM süpriz hediyelerine yıl boyunca devam edecek
Anadolu yakasının en büyük elektronik marketi Mediamarkt'ın, bölgenin en büyük sineması 8 salonlu AFM'nin, 8500 m2 alanda Kipa Hipermarketin yer alacağı Pendorya AVM, 105 mağazası ve 1000 kişilik yeme içme alanı ile ferahlık ve konforu bir arada sunuyor.
3.nesil AVM'lerin Türkiye'deki en başarılı örneklerinden biri olan Pendorya AVM İstanbul'un Anadolu yakasında, Pendik-Kaynarca kavşağında, E-5'e cepheli bir alan üzerinde konumlanıyor.
Mimarisi ile de fark yaratan Pendorya, Anadolu yakasının yeni cazibe merkezi haline gelen Pendik ilçesine yeni bir soluk getirdi.
Pendorya 2010’u 2010 Hediye ile Karşılıyor
‘Hediyeli Bir Dünya' Pendorya AVM, yeni yıla sürpriz hediyeler dağıtarak merhaba diyor.
İstanbul Anadolu yakasının yükselen yıldızı Pendik'te 17 Aralık 2009 tarihinde kapılarını ‘Hediyeli Bir Dünya' sloganı ile açan Pendorya AVM, ziyaretçilerine yeni yıla girerken birbirinden güzel hediyeler kazanma fırsatı sunuyor.
Ziyaretçilerini yeni yılda mutlu etmeyi hedefleyen Pendorya AVM, 30 Aralık - 3 Ocak tarihleri arasında 2010 yılına özel 2010 hediye dağıtıyor.
"Hediyeli Bir Dünya"; Pendorya AVM sürpriz hediyelerine yıl boyunca devam edecek…
Pendorya AVM Hakkında
Anadolu yakasının en büyük elektronik marketi Mediamarkt'ın, bölgenin en büyük sineması 8 salonlu AFM'nin, 8500 m2 alanda Kipa Hipermarketin yer alacağı Pendorya AVM, 105 mağazası ve 1000 kişilik yeme içme alanı ile ferahlık ve konforu bir arada sunuyor.
3.nesil AVM'lerin Türkiye'deki en başarılı örneklerinden biri olan Pendorya AVM İstanbul'un Anadolu yakasında, Pendik-Kaynarca kavşağında, E-5'e cepheli bir alan üzerinde konumlanıyor.
Mimarisi ile de fark yaratan Pendorya, Anadolu yakasının yeni cazibe merkezi haline gelen Pendik ilçesine yeni bir soluk getirdi.
Pendorya AVM’den Sömestrde Çocuklara Dev Uzay Çadırı
Anadolu yakasının yükselen yıldızı Pendik ilçesine farklı bir soluk getiren Pendorya Alışveriş Merkezi, sömestr tatilinde çocuk misafirlerine keyifli zamanlar geçirtecek birbirinden renkli aktiviteler hazırladı...
TSKB Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı'nın (TSKB GYO) ilk yatırımı olan Pendorya AVM, 22 Ocak itibariyle başlayacak olan sömestr tatilinde her güne özel aktiviteler hazırladı. Türkiye'nin çocuklar için ilk ve tek Gezici Kitabevi Deniz Papağanı Pafin'den uzay çadırı Planetaryum'a, heykel aktivitelerinden animasyonlara kadar birçok eğlence dolu günler "Hediyeli Bir Dünya" Pendorya'da ziyaretçileri bekliyor. Bununla birlikte karnesi ile Pendorya'ya gelen ilk 1000 çocuğa ise sömestr tatili boyunca sinema bileti hediye…
Karnesini Getiren 1000 Çocuğa Sinema Bileti Hediye
Bitmeyen sürprizleri ve misafirlerine dağıttığı binlerce hediye ile "Hediyeli bir dünya" sözünü tutan Pendorya AVM'ye sömestr tatilinde karnesiyle gelen ilk 1000 çocuk da sinema bileti kazanacak. Pendorya AVM'de yer alan AFM sinemalarında gösterime girecek 3 yeni çocuk filminin biletleri sömestr tatilinde Pendorya'nın çocuk misafirlerine karne hediyesi.
Çocuklar Pendorya’da Uzay Çağını Yaşayacak
Sömestr tatilinde Pendorya AVM'nin çocuklar için hazırladığı sürprizler arasında "Uzay Çadırı" Planetaryum da bulunuyor. 3-6 Şubat tarihleri arasında Pendorya AVM'yi ziyaret eden çocuklar kurulacak 40m2'lik uzay çadırda 20 dakikalık uzay simülasyonu seanslarına ücretsiz katılabilecekler. Pendorya AVM'ye sömestr ziyaretçileri Planetaryum ile adeta uzay çağını yaşayacak.
Pendorya’da Rengarenk Sömestr Tatili Programı
Gezici Kitabevi Deniz Papağanı Pafin: Pendorya AVM'de Gezici Kitabevi "Deniz Papağanı Pafin"i ziyaret eden çocuklar, kitap seçme konusunda bilinçli ve doğru bir destek alacaklar. Türk ve dünya edebiyatından özenle seçilmiş 4000'i aşkın seçenek içinde kendi yaşlarına ve beğenilerine uygun kitapları kütüphanelerine taşıyacaklar.
23 - 24 Ocak 2010 Cumartesi - Pazar Erkan Çubukçu ile Animasyon: Rengarenk, hareketli, farklı ve çocuklarla çocuk olan Erkan Çubukçu ve animasyon ekibi ile AVM sahnesinde gün boyu animasyon etkinlikleri.
27 Ocak 2010 Çarşamba "Bir Bakmışsın Ufalmış": Her çocuğun sihirli plastik kâğıtlara kendi resmettiği şekli kolyeye dönüştürebildiği çok keyifli bir aktivite.
28 Ocak 2010 Perşembe "Sevgiyle Dokununca Taşlar bile Çiçek Açar!" (Ailece Sanat Aktivitesi): Miniklerin minicik elleri büyüklerin sevgi dolu elleriyle taşlara renk vermek için Pendorya'da buluşuyor. Çocukların anneleri ve/veya babalarıyla beraber sanat ve yaratıcılık dolu bir aktivite.
29 Ocak 2010 Cuma "Sevimli Canavarlar": Çocuklar kendi sevimli canavarlarını yapabilecekler.
30 Ocak 2010 Cumartesi "Pendorya Süper Kahramanlar Doldu!" Tişört Aktivitesi: Her çocuk kendi fotoğrafını hayal ettiği süper kahraman olarak tişörtüne resmediyor.
31 Ocak 2010 Pazar Çılgın ve Renkli Şapkalar! (Köpük Heykel Aktivitesi): Rengarenk köpüklerin çocukların ellerinde ve onların kafalarına uygun yaratıcı ve çılgın şapkalara dönüştüğü aktivite.
3 - 6 Şubat 2010 Planetaryum: Pendorya'da kurulacak 40m²lik uzay çadırı 20 dakikalık seanslarla çocuklara uzay simülasyonu yaşatacak.
"Hediyeli Bir Dünya" Pendorya AVM sürpriz hediyelerine yıl boyunca devam edecek…
Pendorya AVM Hakkına
Anadolu yakasının en büyük elektronik marketi Mediamarkt'ın, bölgenin en büyük sineması 8 salonlu AFM'nin, 8500 m2 alanda Kipa Hipermarketin yer alacağı Pendorya AVM, 105 mağazası ve 1000 kişilik yeme içme alanı ile ferahlık ve konforu bir arada sunuyor.
3.nesil AVM'lerin Türkiye'deki en başarılı örneklerinden biri olan Pendorya AVM İstanbul'un Anadolu yakasında, Pendik-Kaynarca kavşağında, E-5'e cepheli bir alan üzerinde konumlanıyor.
Mimarisi ile de fark yaratan Pendorya, Anadolu yakasının yeni cazibe merkezi haline gelen Pendik ilçesine yeni bir soluk getirdi.
“Hediyeli Bir Dünya” Pendorya Alışveriş Merkezi, ziyaretçilerinin Sevgililer Günü'nü 14 Şubat Demet Akalın ücretsiz konser biletinin yanı sıra binlerce sürpriz hediye ile kutluyor.
“Hediyeli bir Dünya” olarak 17 Aralık'ta kapılarını açan ve Pendik ilçesine farklı bir soluk getiren Pendorya AVM ziyaretçileri sürpriz hediyeler kazanmaya devam ediyor. , hediye dağıtarak ziyaretçilerinin yüzünü güldürmeye devam ediyor.
Açılış günlerinde hediye çarkıyla, yeni yılda ‘2010'a 2010 hediye' sloganıyla, sömestrda çocuklara karne hediyesi konseptiyle her fırsatta binlerce hediye dağıtan Pendorya AVM, 14 Şubat günü için de sevgililere sürpriz hediyeler kazanma fırsatı sunuyor.
14 Şubat Sevgililer Günü'nde çiftler Pendorya AVM'de, Demet Akalın konserine ücretsiz bilet kazanma şansı yakalıyor. Bununla birlikte çiftler, sinema bileti de dahil olmak üzere daha birçok hediyenin de sahibi olabilecekler.
Aşkın Dansı Tango 14 Şubat’ta Pendorya’da
Pendorya AVM sürpriz hediyeleri ile ziyaretçilerine yaşatacağı 14 Şubat'ın keyfine Tango ve Flemenko gösterileri ile de renk katıyor. Sevgililer Gününde aşk ve tutkunun dansı olarak bilinen Tango dansçıları Pendorya AVM'de muhteşem bir gösteri sunacak.
“Hediyeli Bir Dünya” Pendorya AVM sürpriz hediyelerine yıl boyunca devam edecek…
Pendorya AVM Hakkında
Anadolu yakasının en büyük elektronik marketi Mediamarkt'ın, bölgenin en büyük sineması 8 salonlu AFM'nin, 8500 m2 alanda Kipa Hipermarketin yer alacağı Pendorya AVM, 105 mağazası ve 1000 kişilik yeme içme alanı ile ferahlık ve konforu bir arada sunuyor.
3.nesil AVM'lerin Türkiye'deki en başarılı örneklerinden biri olan Pendorya AVM İstanbul'un Anadolu yakasında, Pendik-Kaynarca kavşağında, E-5'e cepheli bir alan üzerinde konumlanıyor.
Mimarisi ile de fark yaratan Pendorya, Anadolu yakasının yeni cazibe merkezi haline gelen Pendik ilçesine yeni bir soluk getirdi.
TSKB REIT to start to book building for public offering
The first REIT public offering of 2010 is going to be realized by TSKB REIT. TSKB REIT, the subsidiary of TSKB, which is the first private capital development and investment bank of Turkey goes public.
Final stage has been reached for the public offering works started to increase the existing paid capital within the upper limit of the registered capital of TL 200 million of TSKB REIT from TL 100 million to 150 million. The TSKB REIT shares to be offered publicly through book building during April 1-2, will be sold at the price range of TL 1,05 – 1,16. With the public offering# a capital increase of TL 50 m will have been realized by the restriction of privilege rights.
Next week, right after the public offering, 33,33% shares of TSKB REIT will start to be quoted on the ISE. Income expected between TL 52,5 m and TL 58 m from public offering will be used in new projects of TSKB REIT being initially the hotel investment in Adana.
While TSKB will act as the leader of the consortium during the public offering, Yatırım Finansman Menkul Değerler will co-lead. There are further 21 broker companies in the consortium established.
The first REIT to go public in 2010 within the frame of public offering
The press conference hold on the occasion of the public offering of TSKB REIT has been attended by Korkut Ün, CEO of TSKB REIT, Hakan Aygen, the Corporate Finance Manager of TSKB and Murat Tanrıöver, the Assistant General Director of Yatırım Finansman Menkul Değerler. Ün holding a speech at the press conference stated, that after the economical shrinking experienced in 2008 and 2009 in throughout the world, they were proud of being the first REIT to publicly open in 2010.
Ün expressed, that as TSKB REIT, they had time until February 2011 for public offering and added: “ However, backed up by the trust of having completed and launched an important project, we have decided to go to public primarily with the hotel project, of which the development works are ongoing and to evaluate all other investment alternatives. The income from public offering will be entirely kept at the company to be used in future investments. We think, that the general economic conjuncture offers an appropriate environment for public offering. As a matter of fact, the interest of domestic and foreign investors seen during our discussions is a prove of.'
Korkut Ün highlighting, that Turkey has become an attractive country not only for domestic investors but also for foreign investors in 2010 after experiencing fast falls in 2008 and 2009 in the real estate industry: 'According to investors, who evaluate the real estate industry today, Istanbul ranks 7th in the ranking of all existing real estate performance among 27 European metropoles. It ranks 5th in the opportunities of purchasing and 1st in terms of project development opportunities. Although not very fast, a regular recovery is expected in the industry. 2010 is being evaluated as a positive year in terms of REITs. Investors indicated that REITS would be preferred to their transparent and corporate management principles they have.
TSKB REIT to focus on commercial real estate
Ün, highlighting, that TSKB REIT keeping a growth-oriented business strategy at the forefront, is present at the strategically emerging real estates of Turkey stated as follows: “The investments of TSKB REIT focus mainly on commercial real estates. Investment opportunities, which may arise in residences and similar fields may become a current issue from time to time.”
Ün explained that the current portfolio of TSKB REIT consisted of the office buildings in Fındıklı in the size of about 20.000 m2 and the Tahir Han building in Karaköy bringing in rental income; the 80.000 m2 construction area in Pendik and the Pendorya shopping center located on a rent able area of 30.000 m2 and the land in the city center of Adana in the size of 3.600 m2 on which the development works of a city hotel are ongoing. He further stated, that the value of the subject real estate portfolio was at about TL 279 million.
According to information given by Ün, the volume of assets of TSKB REIT, which were recorded at TL 12 million at the end of 2006 increased to TL 298 million as of end of 2009, whereas the size of the equity capital increased from TL 12 million to TL 164 million. TSKB REIT”s net profit of TL 3 million in 2008 reached TL 55 million as of end of 2009 along with the completion and launch of the shopping center Pendorya.
Income obtained from the public offering to be used in new projects
Ün explaining, that the investment strategy of TSKB REIT was divided into four main headlines: focus on growth, vision of project development, sustainability and diversification of the portfolio, summarized the main targets of the projects within the coming period as follows: “As TSKB REIT, we focus on growth targets, which will be sustainable in our portfolio and which will provide on the long term. In this context, we plan to launch minimum one new project every year. We aim to enhance our portfolio with new projects, which will create value and bring highest income. Within the frame of such strategies, we take care that our investments are commercially and socially long term projects, integrated in their environment through appropriate positioning, projecting and management. We aim a wide range of portfolio consisting of mainly commercial real estates on accurate geographies. Especially with reference to commercial real estates, we move based on the principle of becoming one of the leading players of the industry.'
Major interest from foreigners
Murat Tanrıöver, the Assistant General Manager of Yatırım Finansman A.Ş. responding to the questions at the meeting, stated, that they have met 26 investors at 4 important finance centers being London, Frankfurt, Helsinki and Stockholm in Europe during the road show organized and that the interest in TSKB REIT shares was very high.
And Hakan Aygen, the Corporate Finance Manager of TSKB answered to the question, that there will be many REITs to be in the process of public offering and whether the demand will fall or not as follows: 'It is not important to be first or last in public offering. It is important, that the company and the public offering has a sound structure to determine the demand.'
Profile of Public Offering:
The shares of TSKB REIT, having succeeded in collecting a fourfold demand for shares during the process of public offering, have started to be quoted on the stock exchange with a "Bell Ceremony" organized at the ISE.
TSKB REIT, the first REIT offered publicly in 2010 and collecting about four times demand during the process of public offering during April 1-2, has started to be quoted on the Corporate Products Market under the symbol "TSREIT" at ISE.
The opening bell ceremony organized at the ISE on the occasion of the quotation of the TSKB REIT shares was attended by Vedat Akgiray, the President of the CMB, Hüseyin Erkan, the President of ISE, Halil Eroğlu, the CEO of TSKB, Orhan Beşkök, the Chairman of the Board of the Directors of TSKB REIT and Korkut Ün, the CEO of TSKB REIT.
Korkut Ün, the CEO of TSKB holding a speech on the ceremony said: "We are proud to join to the REITs quoted at ISE. The increase of the number of REITs quoted on the stock exchange and of the volume will deepen the market and help to convert investment into real estates into a liquid investment tool. With the public offering of TSKB REIT, we believed that we also contribute to this process."
At the end of the book-building, at which the final sales price per share was determined to be TL 1,05 and by the use of additional sales right, the free-float rate of the company has been 38,33. During the public offering of TSKB REIT, 48% of the shares were sold to foreign corporate investors, 50% to domestic individual investors and 2% to domestic corporate investors.
At the end of the book-building, 22 foreign corporate investors demanded in total 61 million 441 thousand 361 lots; 4 thousand 575 domestic individual investors demanded in total 144 million 972 thousand 807 lots; 25 corporate domestic investors demanded 1 million 752 thousand 400 lots. 22 foreign investors, who had demanded 61 million 411 thousand 361 lots were distributed 27 million 600 thousand lots; from 4 thousand 575 domestic individual investors, who had demanded 144 million 972 thousand 807, 4 thousand 379 were distributed 28 million 750 thousand lots and 25 domestic corporate investors demanding 1 million 752 thousand 400 lots were distributed 1 million 150 thousand lots. While the free floating rate of TSKB REIT reached 38,33 upon intensive demand and by the use of the additional sales right, the volume of the public offering was recorded TL 60,4 as of the sales price determined.
Results of the public offering of TSKB REIT: